Sam Ghandchiسام قندچي دوست عزیز دکتر هنگامه شهیدی شاید اشتباه کنم ولی فکر نمی کنم این وصله به مجاهدین بچسبه

سام قندچی

http://www.ghandchi.com/4435-hengameh-shahidi-mojahedin.htm

مطالب مرتبط: 1     2     3     4     5     6     7     8     9     10     11     12     13    14    15    16

 

hengameh-shahidi-mojahedin

 

دوست عزیز خانم دکتر هنگامه شهیدی، دو روز پیش شما در توییتی در رابطه با مسمومیت دختران دانش آموز در ایران نوشتید که «حملات با گاز شیمیایی به مدارس دخترانه و #مسمومیت_سریالی_دانش_آموزان در چند نقطه تهران و شهرهای غربی کشور در طول یک روز نشان از سازماندهی شدن و تروریستی بودن این حملات دارد و فرضیه ارتباط این وقایع تروریستی با سازمان مجاهدین خلق را به شدت تقویت میکند* و در ادامه نوشتید «مجاهدین خلق ديدن اعتراضات به جايى نرسيد،دارن سيخ ميزنن به مردم! همه نشستن و نهايت تحليلشون اينه كه ميخوان دخترا نرن مدرسه! مجاهدین دخترا رو نشونه گرفتن چون ميدونن حكومت زن ستيزه و اين وصله كاملا بهش مى چسبه و توجيهش اينه كه حال جنبش زن زندگى آزادى رو ميگيرن با اين اقدام تروريستى...»** و در همان رشته توییت در پاسخ به هواداران مجاهدین نوشتید: «اینکه مطابق سلیقه شما نظریه نمیدم دلیل نمیشه شما برچسب حمایت از حکومت یا اصلاح طلبی به من بزنی. همه میدونن که سالهاست منتقد جدی حاکمیت هستم و این وصله ها بهم نمی چسبه. اگر معتقد به آزادی بیان هستی و معتقدی آزادی بیانت محدود شده با اینگونه فشارها بر من، پس تو هم فرقی با حاکمیت نداری.» ***

 

از نظر این نگارنده نیز حملات هواداران مجاهدین خلق به شما و برچسب حمایت از حکومت یا اصلاح طلبی به شما نمی چسبد و اگر کسی فعالیتهای شما را در همه ی این سالها دنبال کرده باشد، آشکار است که اینگونه برچسب ها به شما حتی ارزش پاسخ دادن ندارد؛ با اینهمه، در نسبت دادن این حملات شیمیایی به مجاهدین خلق شک دارم! البته زمان انقلاب 57 نیز، و تا سالها بعد از انقلاب 57، در مورد نسبت دادن جنایت سینما رکس به انقلابیون اسلامی آنزمان از جمله صباغیان شک داشتم؛ اما، واقعیت سالها بعد ثابت کرد که من اشتباه می کردم و نه تنها آن جنایت را اسلام سیاسی و خود تشکیلات خمینی انجام داده بود بلکه حتی شخصیتی نظیر هاشم صباغیان از رهبران نهضت آزادی در آنزمان نیز که از ملیون گرچه مذهبی تلقی می شد، در جنایت سینما رکس دست داشت! در نتیجه با اینکه شخصاً به دست داشتن مجاهدین در این جنایت شک دارم ولی فکر می کنم همه ی اسناد را باید به دقت مورد مطالعه قرار داد و قضاوت نهایی را به بعد از بررسی دقیق محول کرد و فراموش نکنیم با رژیمی روبرو هستیم که سالها از اسید پاشی بر صورت زنان ابایی نداشته و نه به دلیل اختلاف شخصی با هیچ خانمی بلکه بمثابه اقدامی ایدئولوژیک بعنوان «امر به معروف»، چنین جنایاتی در 44 سال گذشته انجام شده، و در طول اعتراضات اخیر نیز چشم و آلت تناسلی زنان را همین رژیم حاکم، با تفنگ ساچمه ای هدف گرفته و قربانیان آن جنایات از مهرماه تا بهمن ماه 1401 یکی دو تا نیست و در مطبوعات نیز اسامی آنهایی که چشم خود را در این حملات عوامل مسلح رژیم از دست داده اند، اعلام شده، و گرچه ابتدا آن جنایت ایدئولوژیک اسلام سیاسی قابل باور نبود وقتی برخی نشریات بین المللی نظیر گاردین گزارش کردند، اما امروز حقیقت بر همه آشکار شده و غیرقابل انکار است.

 

اما چرا این نگارنده در مورد دست داشتن سازمان مجاهدین در این جنایت حمله ی شیمیایی بیولوژیک به دختران دانش آموز شک دارم؟ همانطور که می دانید شاید هیچکسی در همه ی این سالها در اینترنت به اندازه ی صاحب این قلم از سازمان مجاهدین انتقاد نکرده باشد و نفرت آنها از من آنقدر بود که یکی از مأمورانشان در سالهایی که در «اس سی آی» فعال بودم و بحثها به زبان انگلیسی بود با تلاشی فراوان حمله ای را در اینترنت علیه این قلم راه انداخت تا ثابت کند که من مأمور رژیم اسلامی ایران هستم و تا به امروز در جستجوگر گوگل آن بحثها در صدر جستجوهای نام این نگارنده به زبان انگلیسی است!* با اینحال، در ابتدای حرکت دو سال اخیرِ اوج گیری انقلاب 21 ایران، وقتی دو سال پیش لیستهای ال-1 و ال-2 را درست کردم، در مرداد ماه 1400، یادداشتی برای خانم مریم رجوی منتشر کردم و نوشتم که ما در آغاز خیزش بزرگی در ایران هستیم و گفتم مواظب باشیم مانند دوران خیزش سوریه علیه رژیم اسد نشود که داعش با سربریدن های سربازان اسد و گرداندن سرهای بریده در دمشق، مردم را از انقلابی که در پیش گرفته بودند منزجر کرد و حرکت مردم علیه داعش، جای انقلاب آن کشور علیه رژیم بشار اسد را گرفت، و عملاً رژیم اسد به آن طریق نجات پیدا کرد! در عمل سازمان مجاهدین نه تنها در لیستهای ال-1 و ال-2 در تمام مدت دو سال گذشته اسپم نکردند و هیچ حمله ی سایبری انجام ندادند بلکه اگر مطلبی هم داشتند بسیار متمدنانه طرح کردند. در حقیقت سران رژیم اسلامی نیز در این لیستها از روز اول اضافه شدند و خوشبختانه رژیم نیز سایبری هایش را به این لیستها روانه نکرد و در یادداشتی در شبکه های اجتماعی در مهرماه 1401 همزمان با آغاز انقلاب ژینا، به این موضوع اشاره کردم و از همه ی نیروهای سیاسی که در این دو لیست بطور متمدنانه در 2 سال گذشته حضور داشتند، سپاسگزاری کردم!

 

در نتیجه از دیدگاه این نگارنده حدس زدن در مورد اینکه چه جریانی مسؤل این جنایت علیه دختران دانش آموز ایران است اقلاً برای من به این سادگی نیست و با درنظر گرفتن رفتار سازمان مجاهدین در دو سال گذشته، نمی توانم بگویم این وصله به آنها می چسبد! اگر هیئتی از سازمان ملل و عفو بین الملل برای رسیدگی به ایران بروند و دولت آیت الله ابراهیم رییسی با آنها برای رسیدگی به این موضوعِ حمله ی شیمیایی به دختران دانش آموز، همکاری کند و فعالین داخل کشور نظیر آقای مجید توکلی که مورد اعتماد طیف وسیعی از اپوزیسیون هستند، و خود خانم دکتر هنگامه شهیدی نیز بتوانند با هیئت بین المللی همکاری کنند، شاید بتوان به حقایق دست یافت به جای آنکه با توسل به حدسیات بخواهیم در این مورد قضاوت کنیم!

 

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران،

 

سام قندچی

IRANSCOPE
http://www.ghandchi.com

12 اسفند ماه 1401
March 3, 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

متون برگزیده سام قندچی

 

 

برای حزب جمهوریخواهان سکولار دموکرات و آینده نگر ایران
http://www.ghandchi.com/futuristparty/index.html

 

 

 

SEARCH