Sam Ghandchiسام قندچي اردشیر زاهدی، فراماسونری و همجنسگرایی
سام قندچی

http://www.ghandchi.com/3146-ardeshir-zahedi.htm

مطالب مرتبط: 1    2    3    4    5    6    7    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19

 

ardeshir-zahedi

 

روز گذشته ایمیل فوروارد شده ای را از دوست عزیز آقای مهدی خانبابا تهرانی دریافت کردم که بخشی از نوشتاری است تحت عنوان: « 25 سال در کنار پادشاه به قلم آقای اردشیر زاهدی». در نوشته ی آقای اردشیر زاهدی دو موضوع برایم جلب توجه کرد نخست دیدگاه آقای اردشیر زاهدی درباره ی فراماسونری و دو دیگر، دیدگاه ایشان در مورد همجنسگرایان و همجنسگرایی. همچنین تا آنجا که به سخنان ایشان در مورد محمد رضا شاه پهلوی مربوط می شود، اقلاً امروز حرف تازه ای نبود چون همه ی آن حرفها را سالهاست می دانیم، اما شاید وقتی این نوشته ی آقای اردشیر زاهدی منتشر شده طور دیگری بوده است، مورخ نیستم و خبر ندارم. اما اول درباره ی بحث فراماسونری. در زندگی ام چه در ایران و چه در خارج کشور هیچگاه با کسی آشنا نبوده ام که گفته باشد فراماسون است و در نتیجه آنچه از فراماسونری می دانم، از کتابها و رسانه ها است. یکبار 5 سال پیش زنده یاد سهراب اخوان مصاحبه ای داشت با دکتر روبرت بامبان در مورد فراماسونری که خیلی شنیدنی بود، و مطمئناً دکتر بامبان از این نگارنده بیشتر در مورد این مبحث مطلع است؛ البته باید اضافه کنم شخصاً هیچ آشنایی با آقای روبرت بامبان ندارم و فقط برخی مصاحبه های ایشان را در یوتیوب دیده ام. اما خود نیز حدود 16 سال پیش مطلبی به انگلیسی و فارسی منتشر کردم تحت عنوان «جمعیت رفراندوم» و در آنجا به تفصیل بحث کردم که از آن 50 نفری که بنیانگذاران ایالات متحده ی آمریکا بودند بسیاری فراماسون بودند از جمله خود جرج واشنگتن و بنجامین فرانکلین که از مقامات عالیرتبه در فراماسونری آمریکای پیش از انقلاب بودند. حتی بنای یادبود «واشنگتن مانیومِنت» که ستون بلندی در شهر واشنگتن دی سی است، در بالایش، آن چشمی را که می بینید که در پشت اسکناس دلار هم درج شده، نمادی از فراماسونری است. در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا که اولین پایتخت آمریکا بود بسیاری از آثار تاریخیِ مرتبط با فراماسونری از سالهای انقلاب آمریکا تا به امروز باقی مانده است. چرا در ایران تا این اندازه فراماسونری بدنام است، بنظرم یک دلیلش آخوندها بوده اند که آنرا از همان دوران قاجار نوعی رقابت برای خود می دیدند چرا که افراد سکولار اعضای آن فرقه بودند و از سوی دیگر نیز کمونیستها، فراماسونها را نوعی رقابت غرب با شوروی و کشورهای کمونیستی و خودشان می دیدند. در واقع فراماسونری نوعی فرقه ی غیرمذهبی است که حتی پیش از میرزا ملکم خان وجود داشته و کالتها و فرقه های غیرمذهبی کمونیستی نیز که بیشتر بعد از آن تاریخ شکل گرفته و رشد کردند و به نوبه ی خود مورد لعن و نفرین آخوندها بودند، نوعی رقابت با فراماسونرها نیز داشتند. متأسفانه به دلیل دیکتاتوری شدید در ایران این جریانات از یکسو به احزاب بزرگ علنی نظیر حزب دموکرات آمریکا تکامل پیدا نکردند و بصورت فرقه و بیشتر هم به شکل مخفی باقی ماندند و شاید پوسیدند، و بازار شایعه هم درباره شان فراوان. در آمریکا این نوع جریانات تا به امروز وجود دارند اما واقعاً حاشیه ای هستند و خوراکی برای تئوریسین های توطئه در رابطه با هر اتفاق غیرمنتظره ای که بیافتد وگرنه واقعاً به سیاست در امروز اینها ربطی ندارند اما مثلاً بیمارستانهای «شراینر» برای کودکانِ معلول در آمریکا، یا باغ گل سرخ و موزه ی دیدنی فرقه ی «روزی کروشن» در شهر سن هوزه در کالیفرنیا نوع کارهایی است که این فرقه ها امروز در آمریکا می کنند؛ فرقه «روزی کروشن» مدعی قدمتی بیش از 5000 سال در مصر باستان است و به فرقه های درویشی و عرفانی در ایران شبیه است، و این فرقه ها ربطی به مذاهب اصلی دنیا یا کمونیسم و مارکسیسم ندارند و همانطور که گفته شد جریاناتی حاشیه ای در آمریکای کنونی هستند که از گذشته های دور باقی مانده اند و بیشتر کارهای خیریه می کنند. اما در رابطه با دیدگاه آقای اردشیر زاهدی درباره ی همجنسگرایی و همجنسگرایان. مقاله ی مورد اشاره ی ایشان را لطفاً خودتان با دقت مطالعه کنید. مسائل فراماسونری یا اختلافات سیاسی که ایشان مطرح می کنند را از ذهنتان به کنار گذاشته و آنچه اکنون ایشان درباره همجنسگرایان مطرح می کنند را با دقت مورد توجه قرار دهید و خود قضاوت کنید که ما حتی در میان مخالفان رژیم واپسگرای کوکلاکس کلانهای اسلامی ایران با چه دیدگاههای تبعیض آمیزی در مورد همجنسگرایان روبرو هستیم که مایه ی تأسف است و دوباره تکرار کنم که منظور دیدگاههای ایشان در زمانی نیست که در داستان نوشتارشان نقل می کنند، بلکه دیدگاههای آقای اردشیر زاهدی درباره همجنسگرایی و همجنسگرایان در زمان انتشار نوشته شان در زمان حاضر مورد نظر است که در کنار مطالب تاریخی خود، بیان کرده اند.  به هر حال خوانندگان گرامی خود بخوانید و قضاوت کنید. با اینهمه باید بگویم که خوب است آقای اردشیر زاهدی به روشنی این نظرات خود را بیان کرده در حالیکه بسیاری دیگران همین حرفها را در خفا درباره ی ال جی بی تی کیو اِی میزنند که بدتر است و حتی امکان بحث این موضوعات را سد می کنند و به دوام تبعیضات بر اساس گرایشات جنسی حتی در میان ایرانیان مقیم آمریکا یاری می رسانند آنچه خوشبختانه خود جامعه ی آمریکا در این انتخابات نشان داد که در رفتارش با «ال جی بی تی کیو ای» بسیار از اینگونه تبعیضات فاصله گرفته است.

 

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران،

 

سام قندچی

IRANSCOPE.COM
http://www.ghandchi.com

ششم اسفند ماه 1398
February 25, 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

متون برگزیده سام قندچی

 

 

برای حزب جمهوریخواهان سکولار دموکرات و آینده نگر ایران
https://sites.google.com/site/futuristparty

 

 

 

SEARCH