Sam Ghandchiسام قندچي دو کلمه درباره ی منشورِ مهسا و نشست تورنتو

سام قندچی

http://www.ghandchi.com/4445-manshoor-e-mahsa.htm

پی نوشت 16 اسفند ماه 1402: منشن دکتر حامد اسماعیلیون

پی نوشت 15 اسفند ماه 1402: رادیو پیام اسرائیل در21 آوریل 2023: سفر تاریخی شاهزاده رضا پهلوی به اسرائیل:نظر استاد امیر طاهری و کاملیا انتخابی فرد *

پی نوشت 4 بهمن ماه 1402: در مورد توییت آقای عبدالله مهتدی در روز خاکسپاری زنده یاد فریار امینی پور

پی نوشت 13 دی ماه 1402: عبدالله مهتدی: «بیائید ضمن محکوم کردن این احکام ظالمانه، یکبار دیگر به خودمان یادآوری کنیم که برای بخشیدن امید به مردم، برای کسب توازن نیرو در مقابل حاکمیت، و برای برآمدن از پس این رژیم جنایتکار به یک اتحاد سیاسی نیاز داریم. عزیزان دربندمان این انتظار را از ما دارند. جهان نیز تنها در این صورت برای ما گوش شنوا خواهد داشت. بیائید سال نو را با تعهد برای تلاش در این راە آغاز کنیم.»*

پی نوشت 3 شهریور ماه 1402: http://www.ghandchi.com/manshoore-mahsa-082523.png

پی نوشت 31 خرداد ماه 1402: پاسخهای آقای عبدالله مهتدی به پرسشهای مصاحبه گر داریوش کریمی در برنامه ی 10 ژوئن تلویزیون بی بی سی.

پی نوشت 28 اردیبهشت ماه 1402: دوستان عزیز، دو روز پیش دوست عزیز آقای عبدالله مهتدی پاسخهای خود را به پرسشهای چالشی مصاحبه گر ژیار گل در برنامه ی گفتگوی ویژە بی.بی.سی بازنشر کردند. سؤالی در این گفتگو توسط ژیار گل مطرح شده در مورد شکل گرفتن جمع منشور مهسا و آقای مهتدی درباره ی جزئیات دعوت کننده (ها) پاسخی ندادند. اکنون در اینترنت یک عده آدم بیکار که همه ی این 44 سال در خارج کشور کاری نکرده اند شروع کرده اند به بحث فرد یا جریانی که این ابتکار را شروع کرده و آنهم برای زیر سؤال بردن شکل گیری این جمع که با آغاز سال نو میلادی شکل گرفت. شخصاً از روز اول از این حرکت حمایت کردم و موشکافی هم در این موردها نکردم و دلیلش هم اینکه اگر ابتکاری را در ژانویه 2023 بترتیب حروف الفبای نام خانوادگی، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علینژاد، گلشیفته فراهانی، علی کریمی، و عبدالله مهتدی، امضا کردند (با پوزش اگر کسی را از قلم انداختم)، انقدر عقل داشته اند که تشخیص دهند کسی که از آنها دعوت می کند قابل اعتماد است یا نه! لطفاً بحثهای کشکی راه نیاندازید و سعی کنیم در حل اختلافاتی که پیش آمده نقشی سازنده ایفا کنیم. این جمع منشور مهسا قرار بود که صدای مردم ایران باشد در خارج کشور و نه رهبری انقلاب ایران و در اولین حرکت خود در تورنتو نیز گل کاشت. چنین گردهمایی ها و تظاهراتهایی را از زمان کنفدراسیون تا حالا در خارج ندیده بودم و امیدوارم دوباره این فعالان منشور مهسا فعال شوند! همانطور که قبلاً هم نوشتم بحثهای منشور کنفدراسیون بی اهمیت ترین بخش فعالیتهای آن بود و عمل کنفدراسیون در حمایت از اعتراضات مردم ایران، اصل کاری بود که انجام می داد! س. ق.

مطالب مرتبط: 1     2     3     4     5     6     7 *    8     9

 

manshoor-e-mahsa

 هفت سال پیش مطلب کوتاهی منتشر کردم تحت عنوان «نگاهی به بحث منشور در کنفدراسیون»! به تازگی منشوری تحت عنوان «منشور_مهسا» از سوی 6 تن از رهبران سیاسی خارج کشور اعلام شد و چند روز بعد، 5 نفر از آنها در نشستی در تورنتو شرکت داشتند! تا آنجا که این نگارنده به یاد دارم اصل بحثی که در مورد منشور کنفدراسیون از روز اول تأسیس آن سازمان هرسال جریان داشت موضوعی بود که اصلاً در آن منشور وجود خارجی نداشت، یعنی «سرنگونی رژیم» که در مقاله ی 7 سال پیش مورد اشاره ام، ذکر کرده بودم! البته یک سری بحثهای کشکی هر سال در کنگره های کنفدراسیون تحت عنوان «بحثهای منشور» مطرح می شد و یکی از آن بحثها که یادم است مقابله ی دو طرح «پیوند به زحمتکشان» یا «پیوند با زحمتکشان» بود که ساعتها عده ای از رهبران نحله های مختلف سیاسی کنفدراسیون درباره اش بحث می کردند تا کنگره تمام می شد و دوباره سال بعد برمی گشتند و همان بحثهای کشکی را تکرار می کردند! واقعیت این است که اهمیت کنفدراسیون در بحثهای منشور نبود بلکه در فعالیتهای رهبران، اعضا و هوادارانش در جهان بود! امروز نیز باید گفت که اهمیت #منشور_مهسا در کاری است که پنج شرکت کننده ی نشست تورنتو انجام دادند و همچنان دارند انجام می دهد! پنج نفری که در تورنتو حضور داشتند به ترتیب حرف اول نامشان در زبان فارسی: دکتر حامد اسماعیلیون، میهن بان رضا پهلوی، آقای عبدالله مهتدی *، خانم مسیح علینژاد، و خانم نازنین بنیادی بودند! به سهم خود می خواهم یک خسته نباشید به این دوستان بگویم که بعد از 44 سال، دوباره جنبش دموکراتیک ایرانیان خارج کشور را با فعالیتهای پیگیرانه ی خود، زنده کرده اند!

 

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران،

 

سام قندچی

IRANSCOPE
http://www.ghandchi.com

19 فروردین ماه 1402
April 8, 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

متون برگزیده سام قندچی

 

 

برای حزب جمهوریخواهان سکولار دموکرات و آینده نگر ایران
http://www.ghandchi.com/futuristparty/index.html

 

 

 

SEARCH