Sam Ghandchiسام قندچي تسلیت به مهندس طبرزدی بمناسبت درگذشت مادر
 سام قندچی
http://www.ghandchi.com/1689-tabarzadi-mother.htm

 

دوست عزیز آقای مهندس طبرزدی، درگذشت مادر همیشه سخت است بویژه وقتی مادر، شیرزنی همچون مادر گرامی شما خانم سکینه زیبایی طبرزدی باشد که سمبل مقاومت در برابر ظلم بود، چه در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق و چه در همه سالهای تلاش مردم ایران برای برقراری دموکراسی سکولار در کشور. سالهاست که با شما تماسی نداشته ام، اما امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید. با آرزوی صبر برای شما و خانواده محترم. یادداشت شما را که در اینترنت در سوگ مادر منتشر کرده اید، در زیر ضمیمه می کنم:

 

حشمت  طبرزدی: مادر رفت.
امروز 26 ابانماه ،مادرم سکینه ی زیبایی(طبرزدی) پس از 3 سال دست و پنجه نرم کردن با سکته ی مغزی(اولین بار در بهار 93 در دفتر وزارت اطلاعات)، سکته ی قلبی، نارسایی ریوی و سختی های ناشی از یک عمر ستمدیدگی و مقاومت، از بین ما رفت. او شیرزنی بود که دو فرزندش در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند و طی 20 سال گذشته نیز ،برای من، مشاور،پشتوانه و همرزم عزیز و خستگی نا پذیری بود.
او را بنا به خواست خودش، در زادگاهمان روستای "در"از توابع شهرستان گلپایگان و در پایین پای دو فرزند شهیدش احسان و ابوذر و در جوار پدر به خاک خواهیم سپرد.
همه ی مادران،به ویژه مادران زلزله زده و مادران شهدای راه ازادی و راه وطن، شاد و سلامت باشند.
حشمت اله طبرزدی- 26 آبانماه 1396 خورشیدی.

 

سکینه زیبایی - طبرزدی

 

منبع: https://goo.gl/tiBZxT


به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
http://www.iranscope.com
http://www.ghandchi.com
بیست و هفتم آبان ماه 1396
November 18, 2017
 

 

 

مطالب مرتبط

حشمت طبرزدی
https://goo.gl/n1YoJr 

حشمت طبرزدی: سپاس از همه ی عزیزان و از زبان مادر
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215444589088352&set=a.1179117518551.2027547.1246552974&type=3
جواهری را با دستان خودم درون خاک نهادم که وجودم از او بود.مهر را از او اموختم.زندگی را با او شروع کردم و زبان و قلم از شرح این بودن،زیستن و اموختن ناتوان است. او انسان خود ساخته ای بود که مادر را در دو سالگی و پدر را در ۶ سالگی از دست داد و در خانه ی برادری فقیر و زحمتکش بزرگ شد.او بانوی زحمتکشیده ای بود که با دست خالی ،همچون میلیون ها مادر ایرانی،۹فرزند را با چنگ و دندان حفظ و بزرگ نمود و با فقر و تنگدستی با مهر مادری و پشتیبانی همسر،انها را روانه ی مدرسه و دانشگاه نمود.در دوران انقلاب با فرزندانش همگام شد و در پشت در زندان ،انتظار انها راکشید. او در جنگ، ۵ پسرش را روانه ی میدان رزم کرد تا دوتن از انها را کفن پوش ببیند و ۳ تن از یتیمانشان را تیمارداری کند.
او بیش از ۲۰ سال با من همدل،همرزم و همصدا در دادگاه موسوم به انقلاب،دفاتر اطلاعات و سر و کله زدن با بازجو و در دالان بلند و سیاه زندانها گذراند تا در سال ۹۳ و در دفتر اطلاعات به دلیل فشار های روحی دچار سکته ی قلبی شد و همین سکته موجب مرگ سرخ او گردید.مصاحبه ها و نامه های شجاعانه ی او از سال ۷۸ و در جریان جنبش دانشجویی ۱۸ تیرماه تا سال ۹۳ که هنوز رمقی داشت،در تاریخ ازادیخواهی ملت ایران ضبط و ثبت است.بی دلیل نیست که قدرت مداران چپ و راست در رفتن او ،به سکوت مرگبار فرو رفتند و حتا یک پیام تسلیت برای خانواده نفرستادند.
مادری که دوستداران، او را مادر ازادی و مادر شهیدان نامیدند، سرچشمه ی مهر، مقاومت و اگاهی بود.
طی ۱۰ روزی که از درگذشت مادر می گذرد، هزاران تن از هم میهنان عزیز با عقاید و سلایق گوناگون،با حضور در مراسم بزرگداشت،ارسال پیام و ابراز همدردی با خانواده ی طبرزدی-زیبایی و سایر بستگان،و هر یک با سلیقه و گرایش خود،از این مادر مهر،مادر ازادی و مادر شهیدان،قدردانی کردند.از همه ی عزیزان سپاسگزاریم که مادران ایثارگر را فراموش نکرده اند.
خاندان طبرزدی-زیبایی ،در این سوگ بزرگ مراتب قدردانی خود را از همگان ابراز می دارد و به این دلیل که ذکر نام همه ی عزیزان از شخصیت های حقیقی و حقوقی و نهاد ها و احزاب و انجمن ها ممکن نیست، بدین گونه ،به همه ی عزیزان توصیه دارد که برای تجلیل از سکینه ی زیبایی، به تجلیل از همه ی مادران به ویژه مادران ازادی و ایثارگر،قیام نمایند.
حشمت اله طبرزدی.
۷ اذر ماه ۱۳۹۶ خورشیدی.
@payamdaneshjoo


 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

 

 

 

SEARCH